Ziekenhuis Geel organiseert verwendag voor mensen met kanker op Dag Tegen Kanker

17/10/2024

De derde donderdag van de maand oktober staat traditioneel in het teken van Dag Tegen Kanker. Dit jaar is zelfs al de 25ste keer dat Kom op tegen Kanker deze dag organiseert. Ook Ziekenhuis Geel vindt het belangrijk om zijn oncologische patiënten een hart onder de riem te steken en voorzag voor hen een dag vol verwensessies en muzikale optredens voor de oncologische patiënten.

Verwenmomenten voor de ziekenhuispatiënten

In de voormiddag werden de patiënten op het oncologisch daghospitaal en de verpleegkundige dienst extra in de watten gelegd. Zo konden ze genieten van een relaxerende handmassage en een privé-optreden van het Gelegenheidskoortje, een groepje medewerkers van Ziekenhuis Geel. Elke patiënt kreeg ook een goodiebag vol attenties, zoals o.a. verzorgingsproducten, versgemaakte confituur en wafels.

Op de Dag Tegen Kanker willen we graag al onze patiënten die vechten tegen kanker extra in de watten leggen. Daarom organiseren we  voor zowel de patiënten in als buiten ons ziekenhuis verwensessies en activiteiten. Het is een traditie geworden en ik hoop dat we dit nog vele jaren kunnen blijven doen!” vertelt Nadia Vanbosch, verpleegkundig diensthoofd oncologisch daghospitaal.

Een gezellige namiddag

In de namiddag waren alle kankerpatiënten en hun begeleider uitgenodigd in het Dienstencentrum Luysterbos voor een gezellige namiddag met workshops, verwensessies en muzikale optredens. Daarnaast konden de aanwezigen ook genieten van heerlijke huisgemaakte lekkernijen en een drankje.

Het oncoteam van Ziekenhuis Geel had ook dit jaar weer een  uitgebreid programma uitgewerkt. Patiënten konden een professioneel portret laten nemen door fotoclub MOOF Mol of genieten van een relaxerende gelaatsverzorging door Body Concept, een hoofd- en haarverzorging door Madena, make-upworkshop van Cent Pur Cent en handmassages door  medewerkers van het ziekenhuis. “Dagen zoals vandaag zijn voor mij super belangrijk. Ik voel dat altijd een enorm gevoel van verbondenheid en ik zie ook dat ik dan niet alleen ben.” Vertelt Eve Van Rompaey, kankerpatiënt, “Gewoon een dag genieten en je ziekte vergeten, vind ik enorm belangrijk dus het feit dat het oncoteam dit voor ons organiseert met zoveel liefde en zorg, vind ik zo zo mooi!” voegt ze nog toe.

De namiddag werd ook muzikaal opgefleurd. Eerst konden de aanwezigen luisteren naar het Gelegenheidskoortje, een groepje medewerkers van Ziekenhuis Geel die het beste van zichzelf gaven. Vervolgens zorgde  het muzikale talent John Leo voor de nodige sfeer en gezelligheid.

Met initiatieven zoals de Dag tegen Kanker willen we niet enkel de fysieke zorg voor ons patiënten waarborgen, maar ook bijdragen aan hun mentale en emotionele welzijn. De dag stond dan ook volledig in het teken van verbinding, steun en samen vechten tegen kanker. Want kanker draag je niet alleen”, vertelt Dr. Hadewijch De Samblanx, medisch diensthoofd oncologie, Ziekenhuis Geel.