500ste robot-geassisteerde knieprothese in Ziekenhuis Geel

15/10/2024

Op dinsdag 15 oktober werd in Ziekenhuis Geel de 500ste robot-geassisteerde knieprothese succesvol geplaatst. Deze mijlpaal benadrukt de expertise van ons orthopedisch team en de inzet om de beste zorg te geven aan onze patiënten.

Ziekenhuis Geel maakt sinds 2021 gebruik van geavanceerde robottechnologie om knieprothesen met ongekende precisie te plaatsen. Deze technologie stelt onze chirurgen in staat om nauwkeuriger te werken, wat resulteert in betere uitkomsten voor de patiënt, zoals minder postoperatieve pijn, een sneller herstel en een verbeterde pasvorm van de prothese.

Dr. Hans Feyen, diensthoofd orthopedie in Ziekenhuis Geel, legt uit: "Hoewel de robot een essentiële rol speelt in het verfijnen van de procedure, blijft de kennis en ervaring van de chirurg cruciaal. Het is deze combinatie van technologie en expertise die het verschil maakt voor onze patiënten.”