Leerlingen van 7RVM van Sint-Maria in Geel schenken € 500 aan Planeet Goudgeel

13/06/2024

Op donderdag 13 juni nam Ziekenhuis Geel een cheque van € 500 in ontvangst vanwege het 7e jaar Retailmanagement & Visual Merchandising (RVM) van Sint-Maria in Geel. Het bedrag wordt geïnvesteerd in Planeet Goudgeel, de nieuwe kinderafdeling van het ziekenhuis.

In het kader van hun opleiding moeten de leerlingen van de studierichting Retailmanagement & Visual Merchandising (RVM) van Sint-Maria in Geel tijdens hun zevende jaar een mini-onderneming op poten zetten. “Dit project, genaamd ‘The Studentbox’, is ondertussen uitgegroeid tot een succesformule. De leerlingen van het 7e jaar nemen de leiding over het project, maar kunnen daarbij rekenen op de ondersteuning van de zesdejaars. Het is een mooi voorbeeld van sterk teamwork waarop wij als begeleidende leerkrachten zeer trots zijn”, vertelt Daisy Lenssen, leerkracht en stagbegeleider bij Sint-Maria Geel.

Het aanbod in ‘The Studentbox’ is aangepast aan de basisbehoeften van de leerlingen op de school. “Ze kunnen in onze winkel terecht voor tweedehandskledij, schoolmateriaal of een lekkere lunch. Telkens tegen zeer democratische prijzen”, verduidelijkt Jules Bartholomeus, leerling in 7RVM en een van de managers van de mini-onderneming.

De winst die ‘The Studentbox’ genereerde, gaat traditiegetrouw naar het goede doel. Een deel van het bedrag wordt geschonken aan een sociaal project binnen Sint-Maria Geel waarbij ingezet wordt op kansrijk en betaalbaar onderwijs. Het tweede goede doel is Planeet Goudgeel. “Onze twee managers, Jules Bartholomeus en Luc Heylen, brachten zelf het idee aan om ook de nieuwe kinderafdeling van Ziekenhuis Geel een deel van de opbrengst te schenken”, zegt Daisy Lenssen. “Het geeft een goed gevoel dat we op die manier een steentje kunnen bijdragen tot het creëren van een aangenamer ziekenhuisverblijf voor kinderen”, vult Luc Heylen, leerling in 7RVM en een van de managers van de mini-onderneming, aan.

Ziekenhuis Geel zal het bedrag investeren in de verdere inrichting en aankleding van de nieuwe kinderafdeling Planeet Goudgeel. “Eind vorig jaar werd de ruwbouwfase afgerond en sinds enkele maanden zijn de aannemers gestart met de binnenafwerking. Zo zijn nu bijvoorbeeld bijna alle binnenmuren geplaatst en worden volop de technieken, zoals water- en elektriciteitsleidingen gelegd. In een volgende fase focussen we ons op de aankleding van de verschillende ruimtes en kamers. Stilaan begint Planeet Goudgeel écht vorm te krijgen”, vertelt dr. Wim Vergauwen, diensthoofd pediatrie van Ziekenhuis Geel. “Normaal gezien, verwelkomen wij onze eerste patiëntjes eind dit jaar op de nieuwe afdeling”, vult An Geboers, hoofdverpleegkundige pediatrie van Ziekenhuis Geel, aan. “Daar kijken we alvast met heel het team naar uit.”