Planeet Goudgeel ontvangt 20.000 euro van KVC Westerlo

02/06/2023

In april kondigde voetbalclub KVC Westerlo aan mee de schouders te zullen zetten onder het nieuwe kinderziekenhuis in Geel, Planeet Goudgeel. Op 1 juni 2023 werd de eerste financiële bijdrage, een cheque van 20.000 euro, officieel overhandigd door een delegatie van de A-kern. Want ook de spelers dragen Planeet Goudgeel een warm hart toe en zamelden mee geld in.

“Sinds vorig jaar bouwen wij aan een nieuw kinderziekenhuis, Planeet Goudgeel, op maat van kinderen. Het concept draait rond een volledig nieuwe beleveniswereld met als thema, een ruimtereis. Dit moet ervoor zorgen dat onze jongste patiënten hun angst even vergeten en gewoon ‘kind’ kunnen zijn, ook in het ziekenhuis. Om Planeet Goudgeel écht tot leven te laten komen, zijn wij op zoek naar giften en sponsors via de vzw Dimpnafonds. We zijn voetbalclub KVC Westerlo enorm dankbaar dat zij mee hun schouders zetten onder ons project”, aldus dr. Wim Vergauwen, diensthoofd pediatrie van Ziekenhuis Geel.

Warm hart voor Planeet Goudgeel

“Nu het voetbalseizoen ten einde loopt, vonden we het tijd om de eerste cheque ook officieel te overhandigen. En wie kan dit beter doen, dan onze spelers zelf?”, geeft Wim Vanhove, CEO van KVC Westerlo, aan. “Want onze club is een echte familieclub. Veel spelers hebben zelf ook een gezin met jonge kinderen. Zij voelen zich zeker betrokken bij onze wens om Planeet Goudgeel mee vorm te geven. En zetten zich hiervoor ook in. Zo hebben ze bijvoorbeeld samen beslist om hun boetes voor laattijdig arriveren op training ook mee in de pot voor het nieuwe kinderziekenhuis te integreren. Wie weet, deden ze eigenlijk wel een extra effort om nóg wat later te komen”, lacht CEO Wim Vanhove.

Lachende gezichtjes

Als onderdeel van de samenwerking met KVC Westerlo heeft Ziekenhuis Geel er ook voor gekozen om een nieuwe planeetbewoner, Titus, te verwelkomen. De fans van de voetbalclub zullen deze vliegende voetbalheld regelmatig zien verschijnen als mascotte op én naast het veld. Ook voor de officiële overhandiging van de cheque was hij er bij. Samen met spelers Lukas Van Eenoo en Igor Vetokele bracht Titus een bezoekje aan de kinderafdeling.

“Zo’n bezoek brengt altijd sfeer op onze afdeling. Zowel voor onze patiënten als de ouders breekt dit hun dag een beetje. En vergeten ze even dat ze opgenomen zijn in een ziekenhuis. Die lachende en blije gezichtjes van de kinderen maken ook onze dag helemaal goed”, beaamt An Geboers, hoofdverpleegkundige pediatrie van Ziekenhuis Geel. “En dat is precies waar we het voor doen”, zeggen Lukas en Igor. “Als voetballers hebben we de kracht om niet alleen op het veld, maar ook daarbuiten het verschil te maken. Elk kind verdient de beste zorg en een gezonde toekomst. Allemaal samen zetten we ons in voor Planeet Goudgeel. We bouwen graag mee aan een toekomst waarin elk kind kan dromen en groeien.”

Doe ook een gift

Doe zoals KVC Westerlo en bouw mee aan Planeet Goudgeel. Je kan online een gift doen op www.planeetgoudgeel.be of rechtstreeks op het rekeningnummer BE53 0689 0926 1253. Voor giften van 40 euro of meer aan Dimpnafonds vzw ontvang je een fiscaal attest. Zo kan je tot 45% van je gift terugtrekken via de belastingen.