Delhaize Geel zet zich in voor Planeet Goudgeel

21/06/2024

Cuvée Geel’, de speciaal voor Delhaize Geel gebottelde wijn die ter gelegenheid van de volledige renovatie van de winkel vorig jaar op de markt werd gebracht, is helemaal uitverkocht. De opbrengst van de verkoop gaat naar vzw Dimpnafonds die zo 1.800 euro extra kan investeren in Planeet Goudgeel, het nieuwe kinderziekenhuis in Geel.

Toen Cuvée Geel in de rekken kwam, deed Delhaize Geel een oproep aan lokale verenigingen om zich kandidaat te stellen als goed doel. Uit talrijke inzendingen kwam toen het nieuwe kinderziekenhuis naar voor als belangrijk project voor de stad én de inwoners van Geel en omgeving. Alle 1.800 flessen van Cuvée Geel zijn ondertussen de deur uit. Per verkochte fles ging er 1 euro naar het goede doel. Dat betekent dat vzw Dimpnafonds afgelopen week het mooie bedrag van 1.800 euro in ontvangst mocht nemen.

Delhaize bracht intussen al meer dan 100 keer een exclusieve Cuvée op de markt, verspreid over haar hele winkelnetwerk en telkens ten voordele van een lokaal goed doel. Met de succesvolle afronding van deze verkoopactie komt nu dus ook het nieuwe kinderziekenhuis in Geel op dat hartverwarmende lijstje te staan. Daar is burgemeester Vera Celis, zelf ambassadrice van het project, bijzonder blij mee. “Het doet me veel plezier dat ook lokale ondernemers zoals Julie De Pelsmaeker en Brent D'Haese van Delhaize Geel, hun schouders zetten onder ons project”, vertelt ze. “Zo zorgen we er samen voor dat Planeet Goudgeel helemaal tot leven kan komen op de nieuwe afdeling, en dat de jongste patiëntjes hun pijn en angst even kunnen vergeten en gewoon kind kunnen zijn, zelfs in een ziekenhuis.”

Samen bouwen aan Planeet Goudgeel

Wil jij ook het nieuwe kinderziekenhuis van Geel steunen? Doe dan een gift via www.planeetgoudgeel.be of rechtstreeks op het rekeningnummer BE53 0689 0926 1253. Voor giften van 40 euro of meer heb je recht op een belastingvermindering tot 45% van je gift.